Proiectul ”Strategii pentru informatizarea și educarea adulților” a debutat la data de 01.09.2017 şi se va finaliza la data de 31.08.2019, având o finanțare de 21.005 Euro prin Programul Erasmus+.
Priorităţile proiectului sunt: educaţia deschisă şi inovatoare în era digitală, extinderea competenţelor profesorilor în educaţia adulţilor; întărirea profilului profesiilor didactice în educaţia pentru adulţi; dezvoltarea unei metodologii inovative care permite învăţarea competenţelor transversale în domeniul informatiei.
Prin proiect se urmăreşte încurajarea folosirii comunicării tehnologizate în centrele europene pentru adulţi şi încearcă să creeze o rotaţie a centrelor participante la proiect într-o perioadă de experimentare în care fiecare centru va pune în practică strategia de digitalizare a activităţilor sale. De asemenea, ca prioritate specifică, proiectul îşi propune să formeze cadre didactice, iar beneficiarii indirecţi sunt adulţii formaţi de aceştia. Proiectul promovează metode moderne de comunicare şi tehnologie atât pe termen scurt cât şi pe termen lung.
La nivel european proiectul este coordonat de Intercia Digital S.R.L., un centru de formare pentru adulți din Huelva, Spania. Instituțiile partenere sunt: Casa Corpului Didactic Teleorman – Romania; Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Lodzi – Polonia; Hendek Halk Egitim Merkezi Mudurlugu – Turcia; Consorzio Lavoro e Ambiente – Italia; Instituto de Educacion Secundaria Jacaranda – Spania; Sinergia Societa Cooperativa Sociale – Italia.
Descrierea proiectului:
S-a constatat că, în ciuda varietăţii proiectelor prin care se urmăreşte
formarea adulţilor în era digitală, este încă nevoie de mai mult efort din
partea furnizorilor de formare pentru a se atinge obiectivele propuse. Astfel,
proiectul îşi propune instruirea cadrelor didactice în implementarea strategiei
digitale în educarea adulţilor. Proiectul propune dezvoltarea de cursuri de
formare pentru îmbunătățirea disponibilității și calității cursurilor europene
de formare a formatorilor, managerilor sau alte categorii de personal din
educația pentru adulți.
Implementarea proiectului:
Proiectul se va desfăşura pe o perioada de 2 ani, timp în care partenerii din
cele cinci ţări vor organiza mai multe întâlniri. La fiecare 4 luni, cei
implicaţi vor face schimb de documente, se vor informa reciproc în legătură cu
activităţile desfaşurate .
Proiectul are în structura sa șase întâlniri transnaţionale: M1- Huelva (
Spania) – noiembrie 2017, M2- Lodz (Polonia) – februarie 2018, M3- Bari (
Italia) – Iunie 2018, M4- Alexandria ( România) – octombrie 2018, M5- Sakarya (
Turcia) – martie 2019 M6- Roma ( Italia) – iunie 2019, 1(o) activitate de
predare/învățare: C1 – Lodz (Polonia). Proiectul va fi monitorizat permanent şi
se vor realiza evaluări, din septembrie 2017 până în august 2019. Diseminarea
proiectului se va realiza prin broşuri, pliante, buletine de ştiri.
Proiectul are două forme de comunicare:
-directă, prin întâlniri în cadrul organizat, când se vor desfăşura 9
activităţi
– pe platformă, unde se vor desfăşura 5 activităţi.
În cadrul IO1, se va urmări: definirea strategiilor digitale necesare formării
adulţilor, definirea piloţilor locali, identificarea şi susţinerea celor mai
bune practice, evaluarea formării. În cadrul IO2 se va urmări: identificarea
domeniilor de interes, structura şi caracteristicile comunităţii, implementarea
în comunitate, promovarea proiectului.Rezultatele proiectului
Profesorii îşi vor institui abilitățile în următoarele domenii: mediu de
învățare pentru învățământul digital integrat; implementarea rețelelor,
conectivitate, acces; bibliotecile și mediile media; registre electronice şi
arhive; securitatea datelor; media şi reţelele sociale; dezvoltarea gândirii
bazată pe calculator; deschiderea spre resurse educaţionale şi conţinuturi
digitale; colaborare în reţele de comunicare.
Casa Corpului Didactic participă la acest proiect, ca partener ce reprezintă
România, având ca domeniu de activitate formarea cadrelor didactice care la
rândul lor pregătesc copii de ciclul primar, gimnazial şi liceal.
Prima întâlnire transnațională de proiect a avut loc la Huelva, Spania, în perioada 27-30 noiembrie
2017. La această întâlnire au participat câte doi reprezentanţi ai fiecărei
ţări partenere în proiect.
Pe toată perioada întâlnirii, s-au discutat calendarul şi detaliile
proiectului. Discuţiile s-au axat pe latura administrativă şi cea financiară a
proiectului. S-au stabilit strategii de derulare pentru celelalte întâlniri.
S-au prezentat planurile de diseminare și de monitorizare și s-a obținut
feedback de la parteneri. S-a stabilit versiunea finala a chestioanrelor ce vor
fi aplicate în fiecare centru pe baza cărora se va realiza