Debranșările de la rețea ca urmare a neachitării facturilor la energie electrică și gaze naturale sunt interzise, până la vară. Furnizorii care nu au aplicat schema de plafonare și compensare sunt obligați ca în termen de 15 zile să refacă facturile emise deja, potrivit unei ordonanțe de urgență publicată, joi, în Monitorul Oficial.
OUG 2/2022 introduce o serie de măsuri pentru protejarea consumatorilor casnici și instituțiilor publice, în contextul crizei din domeniul energetic care a dus la creșterea prețurilor.
Consumatorii casnici nu vor putea fi debranșați de la rețea în situația în care nu și-au achitat facturile la energie și gaze naturale timp de 90 de zile.
„Toţi consumatorii casnici, pe perioada de aplicare a acestei legi, nu numai vulnerabili, deci toţi consumatorii casnici vor beneficia de interzicerea debranşării”, a precizat Virgil Popescu, ministrul Energiei.
Totodată, furnizorii care nu au aplicat schema de plafonare și compensare a prețurilor sunt obligați să refacă facturile în maximum 15 zile. Acestea vor fi recalculate și retrimise înapoi consumatorilor fără niciun fel de penalități.
Noua ordonanță supendă și obligația de plată a facturilor în curs de recalculare, până la emiterea noilor facturi.
De schema compensării lunare pentru plata facturilor la energie electrică și gaze naturale, vor beneficia și instituțiile publice de cultură și așezăminte culturale aflate în subordinea autorităților publice centrale și locale, precum și instituțiile și unităţile de învăţământ publice şi private, potrivit OUG 2/2022.