• Contact
  • Publicitate
miercuri, august 13, 2025
Cronica de Teleorman
No Result
View All Result
  • Home
  • Actualitate
  • Social
  • Sănătate
  • Administrație
  • Politic
  • Educație
  • Comunicate de presă
  • Cultură
  • Home
  • Actualitate
  • Social
  • Sănătate
  • Administrație
  • Politic
  • Educație
  • Comunicate de presă
  • Cultură
No Result
View All Result
Cronica de Teleorman
No Result
View All Result
Home Actualitate

Procedură nouă pentru rezolvarea reclamațiilor privind consumul nereal de gaze naturale

by
13 ianuarie 2022
in Actualitate
0
Procedură nouă pentru rezolvarea reclamațiilor privind consumul nereal de gaze naturale
Share on Facebook

Consumatorii care consideră că pe factură apare o cantitate mai mare de gaz decât cea pe care cred că au consumat-o pot face o sesizare sau reclamație la furnizorul de gaze. Sesizările se pot depune fizic sau pot fi transmise online, potrivit unei noi proceduri de rezolvare a unor astfel de reclamații, apărută marți.

Astfel, potrivit Ordinului Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) nr. 142/2021, apărut marți în Monitorul Oficial nr. 31, în cazul problemelor legate de măsurarea consumului de gaze, se aplică o nouă procedură de soluționare a reclamațiilor sau sesizărilor consumatorilor.

Reclamațiile consumatorilor sunt valabile pentru măsurarea cantităților de gaze naturale înregistrate în ultimele trei luni consecutive, în cazul clienților finali casnici, și în ultimele șase luni, în cazul clienților noncasnici.

Reclamația sau sesizarea legată de măsurarea gazelor naturale trebuie formulată în scris, în limba română, și poate fi depusă la furnizor sau transmisă online ori prin fax, poștă și prin e-mail.

Procedura de rezolvare a reclamațiilor privind măsurarea cantităților de gaze naturale se consideră declanșată odată cu înregistrarea la furnizor a sesizării, însoțită de documentele justificative existente.

Reclamația trebuie să cuprindă cel puțin următoarele informații, potrivit Ordinului ANRE 142/2021:

  • datele de identificare ale solicitantului, adică, în cazul persoanelor fizice, numele și prenumele, adresa de domiciliu și adresa de corespondență, dacă este cazul;
  • datele referitoare la sistemul de bază: adresa locului de consum, codul locului de consum, tipul și seria sistemului/ mijlocului de măsurare a gazelor naturale;
  • datele de contact ale solicitantului: numărul de telefon și/ sau adresa de e-mail;
  • prezentarea pe larg a situației de fapt la care se referă reclamația/ sesizarea/ divergența;
  • solicitarea sau nu, după caz, a expertizării metrologice a contorului.

Documentele justificative amintite sunt copii, după caz, ale următoarelor:

  • factura/ facturile de gaze naturale aferentă(e) perioadei reclamate;
  • buletinul de mișcare a mijloacelor de măsurare a gazelor naturale;
  • nota de constatare privind corectitudinea datelor de măsurare a consumului de gaze naturale (dacă operatorul a emis una);
  • procesul-verbal privind măsurarea cantităților de gaze naturale;
  • alte documente cuprinzând informațiile sau datele necesare rezolvării reclamației.

Operatorul rețelei de distribuție a gazelor naturale trebuie să răspundă la o reclamație în cel mult 15 zile de la data înregistrării ei. De asemenea, acesta are obligația ca, în cel mult cinci zile lucrătoare de la înregistrarea reclamației, să verifice la fața locului funcționarea sistemului de bază.

În cazul în care după verificare se stabilește că este necesară expertizarea metrologică a contorului, aceasta se face în cel mai scurt timp posibil pentru sistemele de măsurare a cantităților de gaze naturale care necesită demontarea și transportul la un laborator metrologic autorizat și în maximum cinci zile lucrătoare pentru sistemele care se verifică la locul de funcționare.

Tags: consum gazefactura gazereclamatii furnizor gazsesizari consum gaz

Related Posts

Biblioteca de Vară – Atelier de creație
Actualitate

Biblioteca de Vară – Atelier de creație

13 august 2025
APROAPE 540 DE ACȚIUNI PENTRU COMBATEREA TRAFICULUI DE DROGURI, ÎN PRIMELE 7 LUNI ALE ANULUI 2025
Actualitate

APROAPE 540 DE ACȚIUNI PENTRU COMBATEREA TRAFICULUI DE DROGURI, ÎN PRIMELE 7 LUNI ALE ANULUI 2025

11 august 2025
Rezultatele obținute de jandarmii teleormăneni în ultimele 72 de ore
Actualitate

Rezultatele obținute de jandarmii teleormăneni în ultimele 72 de ore

11 august 2025
ANM: Cod portocaliu de caniculă, disconfort termic accentuat și noapte tropicală în Teleorman, Olt, Gorj şi Vâlcea
Actualitate

ANM: Cod portocaliu de caniculă, disconfort termic accentuat și noapte tropicală în Teleorman, Olt, Gorj şi Vâlcea

11 august 2025
Ionel Neagu, primarul comunei Troianul, sub control judiciar pentru 60 de zile. Trebuie să dea seamă pentru șase infracțiuni de luare de mită
Actualitate

Ionel Neagu, primarul comunei Troianul, sub control judiciar pentru 60 de zile. Trebuie să dea seamă pentru șase infracțiuni de luare de mită

8 august 2025
Primăria Municipiului Alexandria anunță efectuarea unor lucrări de consolidare la trecerea    la nivel cu calea ferată, DN 52 – km 0+700
Actualitate

Primăria Municipiului Alexandria anunță efectuarea unor lucrări de consolidare la trecerea la nivel cu calea ferată, DN 52 – km 0+700

6 august 2025

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

POPULAR NEWS

Zilele Județului Teleorman: 10-14 mai

Zilele Județului Teleorman: 10-14 mai

10 mai 2025
Primăria Orașului Zimnicea

Primăria Orașului Zimnicea anunță finalizarea proiectului de reabilitare și modernizare a ambulatoriului din cadrul Spitalului Orășenesc

3 iunie 2025
A fost desemnată firma care va moderniza stația Roșiori Nord

A fost desemnată firma care va moderniza stația Roșiori Nord

26 mai 2025
Ștrandul Vedea din Alexandria se redeschide pe 1 iunie

Ștrandul Vedea din Alexandria se redeschide pe 1 iunie

31 mai 2022
CNAS: Unele bilete de trimitere, dar și alte documente medicale își pierd valabilitatea din 31 martie

CNAS: Unele bilete de trimitere, dar și alte documente medicale își pierd valabilitatea din 31 martie

22 martie 2022

EDITOR'S PICK

Profanare de morminte în Alexandria. Au deschis sicrie și au furat tot ce-au găsit

Profanare de morminte în Alexandria. Au deschis sicrie și au furat tot ce-au găsit

13 iulie 2021
Numărul incendiilor a crescut în Teleorman

Numărul incendiilor a crescut în Teleorman

21 ianuarie 2020
Alexandria: Polițiștii au verificat respectarea măsurilor de protecție împotriva SARS-CoV-2 [Foto&Video]

Alexandria: Polițiștii au verificat respectarea măsurilor de protecție împotriva SARS-CoV-2 [Foto&Video]

17 octombrie 2020
Un preot din Teleorman, vinovat de accidentul din parcarea unui mall din Capitală. LIBERTATEA: „De Înviere, când fata noastră murea, preotul care a lovit-o împărțea lumină în biserică”

Un preot din Teleorman, vinovat de accidentul din parcarea unui mall din Capitală. LIBERTATEA: „De Înviere, când fata noastră murea, preotul care a lovit-o împărțea lumină în biserică”

20 mai 2022

Despre

Descoperă cele mai relevante știri și povești locale din județul Teleorman. De la actualități și evenimente importante, până la reportaje de impact și analize detaliate, Cronica de Teleorman îți aduce o perspectivă autentică asupra vieții din această regiune.

Categorii

  • Actualitate
  • Administrație
  • Alegeri locale 2024
  • Alegeri parlamentare 2020
  • Alegeri parlamentare 2024
  • alegeri prezidențiale
  • alegeri prezidențiale 2025
  • Comunicate de presă
  • Cultură
  • Descoperă Teleormanul
  • Dezvăluiri
  • Educație
  • Interviu
  • Poiana lui Iocan
  • Politic
  • Publicitate
  • Reportaj
  • Sănătate
  • Social
  • Special
  • Video

Articole recente

  • Biblioteca de Vară – Atelier de creație
  • APROAPE 540 DE ACȚIUNI PENTRU COMBATEREA TRAFICULUI DE DROGURI, ÎN PRIMELE 7 LUNI ALE ANULUI 2025
  • Rezultatele obținute de jandarmii teleormăneni în ultimele 72 de ore
  • ANM: Cod portocaliu de caniculă, disconfort termic accentuat și noapte tropicală în Teleorman, Olt, Gorj şi Vâlcea
  • Contact
  • Despre Cookie-uri
  • Politica de confidențialitate

© 2025 Cronica de Teleorman

No Result
View All Result
  • Prima pagina
  • Actualitate
  • Social
  • Sănătate
  • Administrație
  • Politic
  • Educație
  • Comunicate de presă
  • Cultură
  • Publicitate

© 2025 Cronica de Teleorman

Acest site web folosește cookie-uri. Continuând să utilizați acest site, vă dați acordul pentru utilizarea cookie-urilor. Despre Cookies.