• Contact
  • Publicitate
joi, octombrie 2, 2025
Cronica de Teleorman
No Result
View All Result
  • Home
  • Actualitate
  • Social
  • Sănătate
  • Administrație
  • Politic
  • Educație
  • Comunicate de presă
  • Cultură
  • Home
  • Actualitate
  • Social
  • Sănătate
  • Administrație
  • Politic
  • Educație
  • Comunicate de presă
  • Cultură
No Result
View All Result
Cronica de Teleorman
No Result
View All Result
Home Actualitate

Procedură nouă pentru rezolvarea reclamațiilor privind consumul nereal de gaze naturale

by
13 ianuarie 2022
in Actualitate
0
Procedură nouă pentru rezolvarea reclamațiilor privind consumul nereal de gaze naturale
Share on Facebook

Consumatorii care consideră că pe factură apare o cantitate mai mare de gaz decât cea pe care cred că au consumat-o pot face o sesizare sau reclamație la furnizorul de gaze. Sesizările se pot depune fizic sau pot fi transmise online, potrivit unei noi proceduri de rezolvare a unor astfel de reclamații, apărută marți.

Astfel, potrivit Ordinului Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) nr. 142/2021, apărut marți în Monitorul Oficial nr. 31, în cazul problemelor legate de măsurarea consumului de gaze, se aplică o nouă procedură de soluționare a reclamațiilor sau sesizărilor consumatorilor.

Reclamațiile consumatorilor sunt valabile pentru măsurarea cantităților de gaze naturale înregistrate în ultimele trei luni consecutive, în cazul clienților finali casnici, și în ultimele șase luni, în cazul clienților noncasnici.

Reclamația sau sesizarea legată de măsurarea gazelor naturale trebuie formulată în scris, în limba română, și poate fi depusă la furnizor sau transmisă online ori prin fax, poștă și prin e-mail.

Procedura de rezolvare a reclamațiilor privind măsurarea cantităților de gaze naturale se consideră declanșată odată cu înregistrarea la furnizor a sesizării, însoțită de documentele justificative existente.

Reclamația trebuie să cuprindă cel puțin următoarele informații, potrivit Ordinului ANRE 142/2021:

  • datele de identificare ale solicitantului, adică, în cazul persoanelor fizice, numele și prenumele, adresa de domiciliu și adresa de corespondență, dacă este cazul;
  • datele referitoare la sistemul de bază: adresa locului de consum, codul locului de consum, tipul și seria sistemului/ mijlocului de măsurare a gazelor naturale;
  • datele de contact ale solicitantului: numărul de telefon și/ sau adresa de e-mail;
  • prezentarea pe larg a situației de fapt la care se referă reclamația/ sesizarea/ divergența;
  • solicitarea sau nu, după caz, a expertizării metrologice a contorului.

Documentele justificative amintite sunt copii, după caz, ale următoarelor:

  • factura/ facturile de gaze naturale aferentă(e) perioadei reclamate;
  • buletinul de mișcare a mijloacelor de măsurare a gazelor naturale;
  • nota de constatare privind corectitudinea datelor de măsurare a consumului de gaze naturale (dacă operatorul a emis una);
  • procesul-verbal privind măsurarea cantităților de gaze naturale;
  • alte documente cuprinzând informațiile sau datele necesare rezolvării reclamației.

Operatorul rețelei de distribuție a gazelor naturale trebuie să răspundă la o reclamație în cel mult 15 zile de la data înregistrării ei. De asemenea, acesta are obligația ca, în cel mult cinci zile lucrătoare de la înregistrarea reclamației, să verifice la fața locului funcționarea sistemului de bază.

În cazul în care după verificare se stabilește că este necesară expertizarea metrologică a contorului, aceasta se face în cel mai scurt timp posibil pentru sistemele de măsurare a cantităților de gaze naturale care necesită demontarea și transportul la un laborator metrologic autorizat și în maximum cinci zile lucrătoare pentru sistemele care se verifică la locul de funcționare.

Tags: consum gazefactura gazereclamatii furnizor gazsesizari consum gaz

Related Posts

Primăria Municipiului Alexandria: Proiectul de reabilitare energetică a Colegiului Național „Mircea Scarlat” din Municipiul Alexandria a fost declarat admis în etapa de evaluare tehnică și financiară
Actualitate

Primăria Municipiului Alexandria: Proiectul de reabilitare energetică a Colegiului Național „Mircea Scarlat” din Municipiul Alexandria a fost declarat admis în etapa de evaluare tehnică și financiară

26 septembrie 2025
Actualitate

ANM: Vremea se va răci accentuat începând de miercuri

24 septembrie 2025
Primăria Municipiului Alexandria/Comunicat de presă
Actualitate

Primăria Alexandria: Abandonarea deșeurilor în alte spații decât cele special amenajate se sancționează

24 septembrie 2025
Inspectoratul de Poliție Județean Teleorman: modificarea programului de lucru
Actualitate

I.P.J. Teleorman a primit un e-mail de amenințare pe adresa oficială!

24 septembrie 2025
Primăria Municipiului Alexandria/Comunicat de presă
Actualitate

Primăria Municipiului Alexandria/Comunicat de presă

16 septembrie 2025
Primăria Municipiului Alexandria/Comunicat de presă
Actualitate

Primăria Municipiului Alexandria/Comunicat de presă

16 septembrie 2025

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

POPULAR NEWS

Zilele Județului Teleorman: 10-14 mai

Zilele Județului Teleorman: 10-14 mai

10 mai 2025
Primăria Orașului Zimnicea

Primăria Orașului Zimnicea anunță finalizarea proiectului de reabilitare și modernizare a ambulatoriului din cadrul Spitalului Orășenesc

3 iunie 2025
Ștrandul Vedea din Alexandria se redeschide pe 1 iunie

Ștrandul Vedea din Alexandria se redeschide pe 1 iunie

31 mai 2022
CNAS: Unele bilete de trimitere, dar și alte documente medicale își pierd valabilitatea din 31 martie

CNAS: Unele bilete de trimitere, dar și alte documente medicale își pierd valabilitatea din 31 martie

22 martie 2022
A fost desemnată firma care va moderniza stația Roșiori Nord

A fost desemnată firma care va moderniza stația Roșiori Nord

26 mai 2025

EDITOR'S PICK

Noaptea minții la Spitalul Caritas din Roșiorii de Vede: managerul trimis în judecată de DNA, câștigă concursul pe post

Noaptea minții la Spitalul Caritas din Roșiorii de Vede: managerul trimis în judecată de DNA, câștigă concursul pe post

13 aprilie 2019
ITM Teleorman controlează stațiile GPL din județ

ITM Teleorman controlează stațiile GPL din județ

29 august 2023
Boboteaza la Zimnicea. Imagini de la sărbătoarea cu tradiții străvechi

Boboteaza la Zimnicea. Imagini de la sărbătoarea cu tradiții străvechi

6 ianuarie 2023
Crește numărul de pacienți cu covid-19, la Spitalul Caritas

Doar opt paturi libere la spitalul suport COVID-19 Caritas din Roșiorii de Vede

22 septembrie 2021

Despre

Descoperă cele mai relevante știri și povești locale din județul Teleorman. De la actualități și evenimente importante, până la reportaje de impact și analize detaliate, Cronica de Teleorman îți aduce o perspectivă autentică asupra vieții din această regiune.

Categorii

  • Actualitate
  • Administrație
  • Alegeri locale 2024
  • Alegeri parlamentare 2020
  • Alegeri parlamentare 2024
  • alegeri prezidențiale
  • alegeri prezidențiale 2025
  • Comunicate de presă
  • Cultură
  • Descoperă Teleormanul
  • Dezvăluiri
  • Educație
  • Interviu
  • Poiana lui Iocan
  • Politic
  • Publicitate
  • Reportaj
  • Sănătate
  • Social
  • Special
  • Video

Articole recente

  • Primăria Municipiului Alexandria: Proiectul de reabilitare energetică a Colegiului Național „Mircea Scarlat” din Municipiul Alexandria a fost declarat admis în etapa de evaluare tehnică și financiară
  • ANM: Vremea se va răci accentuat începând de miercuri
  • Primăria Alexandria: Abandonarea deșeurilor în alte spații decât cele special amenajate se sancționează
  • I.P.J. Teleorman a primit un e-mail de amenințare pe adresa oficială!
  • Contact
  • Despre Cookie-uri
  • Politica de confidențialitate

© 2025 Cronica de Teleorman

No Result
View All Result
  • Prima pagina
  • Actualitate
  • Social
  • Sănătate
  • Administrație
  • Politic
  • Educație
  • Comunicate de presă
  • Cultură
  • Publicitate

© 2025 Cronica de Teleorman

Acest site web folosește cookie-uri. Continuând să utilizați acest site, vă dați acordul pentru utilizarea cookie-urilor. Despre Cookies.