• Contact
  • Publicitate
duminică, noiembrie 9, 2025
Cronica de Teleorman
No Result
View All Result
  • Home
  • Actualitate
  • Social
  • Sănătate
  • Administrație
  • Politic
  • Educație
  • Comunicate de presă
  • Cultură
  • Home
  • Actualitate
  • Social
  • Sănătate
  • Administrație
  • Politic
  • Educație
  • Comunicate de presă
  • Cultură
No Result
View All Result
Cronica de Teleorman
No Result
View All Result
Home Social

Sindicaliștii din domeniul asistenței sociale amenință cu proteste: „Sistemul public de asistență socială este la un pas de colaps”

by
4 august 2023
in Social
0
Share on Facebook

Federaţia Naţională Sindicală din Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului FNS „Pro.Asist” atrage atenţia, într-o scrisoare deschisă trimisă Ministerului Muncii, că va demara acţiuni sindicale în cazul în care problemele cu care se confruntă nu-şi vor găsi soluţionarea în cel mai scurt timp posibil, potrivit unui comunicat transmis, vineri, 8 august.

COMUNICAT DE PRESĂ

FEDERAŢIA NAŢIONALĂ SINDICALĂ DIN ASISTENŢĂ SOCIALĂ ŞI PROTECŢIA COPILULUI FNS „PRO.ASIST”, federaţie reprezentativă la nivel național pentru sectorul Asistenţă Socială conform Sentinței civile nr. 1534/25.11.2021 a Tribunalului Botoșani, ia atitudine cu privire la proiectul de ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ privind unele măsuri fiscal bugetare în domeniul cheltuielilor publice, descentralizarea serviciilor publice, disciplină economico-financiară,  precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative apărut în spațul public și atrage atenția Guvernului României că, adoptarea acestui act normativ atrage grave derapaje la nivelul sistemului public de asistență socială, după cum urmează:

  • În acest moment sistemul public de asistență socială este la un pas de colaps motivat de lipsa de personal având un deficit de 30% din necesarul de angajați, prun urmare anularea posturilor vacante va duce la imposibilitatea respectării standardelor de calitate în serviciile de asistență socială și protecția copilului. Recent au reținut atenția guvernanților și a opiniei publice ”azilele groazei”, centre private care asigurau servicii sociale la cel mai slab nivel și în care nu au fost respectate drepturile beneficiarilor de servicii sociale, iar, în urma controalelor dispuse de la nivel central, s-a văzut calitatea net superioară a serviciilor sociale de îngrijire și asistență asigurate în centrele rezidențiale publice pentru beneficiarii de servicii sociale. În plus, DGASPC-urile au în structurile sale și asistenți maternali profesioniști, asistenți personali profesioniști, care asigură servicii sociale în propriile familii, iar în categoria de ”asistați” trebuie incluși și copiii și tinerii din plasament în familii de plasament, persoanele încadrate în grad de handicap și care beneficiază de prestații sociale și care accesează serviciile DGASPC-urilor pentru reînnoirea certificatelor de încadrare în grad de handicap, nu pot fi contorizate intervențiile privind victimele violenței, victimele traficului de persoane și multe alte servicii reglementate prin Legea asistenței sociale nr. 292/2011 actualizată și celelalte legi conexe.
  • Toate modificările privind restructurarea  autorităților publice locale va duce implicit la restructurarea/diminuarea numărului de posturi de asistenți personali ai persoanelor cu dizabilități ce va avea impact direct asupra acestor persoane vulnerabile care necesită îngrijire non-stop, iar în lipsa posturilor de asistent personal, vor crește cererile ca persoanele cu dizabilități să fie instituționalizate în centrele de îngrijire și recuperare, deși și aceste centre sunt pe cale de desființare.
  • Cu privire la pierderea personalității juridice a unităților mai mici de 50 de posturi aflate în subordinea autorităților publice județene sau locale (art. XX), există în fiecare județ unități de asistență medico-sociale, cu personalitate juridică, care, conform legislației în domeniu, nu pot avea mai mult de 50 de beneficiari, și implicit, numărul de posturi este mai mic de 50, există centre pentru servicii sociale acordate persoanelor vârstnice, care conform legislației trebuie să existe în subordinea autorității publice locale, toate aceste centre sociale rezidențiale destinate persoanelor aflate în situație de risc extrem, vor dispărea, practic se vor închide, pentru că nu există alternative pentru astfel de servicii sociale.
  • Toate controalele efectuate în regim ”heirupist” au lăsat în urmă multitudine de recomandări care implică fonduri bugetare care nu au fost prevăzute în bugetul instituțiilor pentru anul 2023, cum ar fi investiții în renovări, reabilitări, achiziții de mobilier nou, cazarmament, echipamente, unele fără a avea cadrul legal – supraveghere video, plase insecte, etc. și care au destabilizat bugetul instituțiilor de asistență socială – DGASPC, DAS, SPLAS, astfel că, la acest moment multe din aceste unități sunt în deficit bugetar, neavând acoperite cheltuielile de funcționare și cele de personal până la finalul anului 2023. Acest deficit bugetar va duce la scăderea calității serviciilor sociale acordate beneficiarilor din centrele rezidențiale și de recuperare, respectiv nerespectarea în totalitate a standardelor privind  condițiile de trai, alimentație, igienă, educație, stare de sănătate, servicii sociale.
  • Activitatea instituțiilor publice din domeniul asistenței sociale nu poate fi suprapusă celei din alte unități și instituții din sfera administrației publice, astfel că, modificarea Codului administrativ în mod abuziv prin ordonanță de urgență, fără o analiză concretă a situației din teren, o consultare a partenerilor sociali și fără a urma calea controlului legislativ parlamentar considerăm că va duce la sincope majore în serviciile oferite beneficiarilor de servicii sociale, ajungând până la punerea în situații de risc major a persoanelor aflate în pericol (copii victime ale abuzurilor, persoane victime ale violenței, victime ale traficului de persoane, victime ale drogurilor, persoane cu dizabilități aflate în pericol de pierdere a integrității corporale, etc).
  • Cât privește drepturile salariale acordate personalului din sectorul de activitate asistență socială, considerăm că 60% din personalul de îngrijire, asistenți maternali, asistenți personali sunt salarizați la niv
  • COMUNICAT DE PRESĂ
  •                FEDERAŢIA NAŢIONALĂ SINDICALĂ DIN ASISTENŢĂ SOCIALĂ ŞI PROTECŢIA COPILULUI FNS „PRO.ASIST”, federaţie reprezentativă la nivel național pentru sectorul Asistenţă Socială conform Sentinței civile nr. 1534/25.11.2021 a Tribunalului Botoșani, ia atitudine cu privire la proiectul de ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ privind unele măsuri fiscal bugetare în domeniul cheltuielilor publice, descentralizarea serviciilor publice, disciplină economico-financiară,  precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative apărut în spațul public și atrage atenția Guvernului României că, adoptarea acestui act normativ atrage grave derapaje la nivelul sistemului public de asistență socială, după cum urmează:
  • În acest moment sistemul public de asistență socială este la un pas de colaps motivat de lipsa de personal având un deficit de 30% din necesarul de angajați, prun urmare anularea posturilor vacante va duce la imposibilitatea respectării standardelor de calitate în serviciile de asistență socială și protecția copilului. Recent au reținut atenția guvernanților și a opiniei publice ”azilele groazei”, centre private care asigurau servicii sociale la cel mai slab nivel și în care nu au fost respectate drepturile beneficiarilor de servicii sociale, iar, în urma controalelor dispuse de la nivel central, s-a văzut calitatea net superioară a serviciilor sociale de îngrijire și asistență asigurate în centrele rezidențiale publice pentru beneficiarii de servicii sociale. În plus, DGASPC-urile au în structurile sale și asistenți maternali profesioniști, asistenți personali profesioniști, care asigură servicii sociale î
  • COMUNICAT DE PRESĂ
  •                FEDERAŢIA NAŢIONALĂ SINDICALĂ DIN ASISTENŢĂ SOCIALĂ ŞI PROTECŢIA COPILULUI FNS „PRO.ASIST”, federaţie reprezentativă la nivel național pentru sectorul Asistenţă Socială conform Sentinței civile nr. 1534/25.11.2021 a Tribunalului Botoșani, ia atitudine cu privire la proiectul de ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ privind unele măsuri fiscal bugetare în domeniul cheltuielilor publice, descentralizarea serviciilor publice, disciplină economico-financiară,  precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative apărut în spațul public și atrage atenția Guvernului României că, adoptarea acestui act normativ atrage grave derapaje la nivelul sistemului public de asistență socială, după cum urmează:
  • În acest moment sistemul public de asistență socială este la un pas de colaps motivat de lipsa de personal având un deficit de 30% din necesarul de angajați, prun urmare anularea posturilor vacante va duce la imposibilitatea respectării standardelor de calitate în serviciile de asistență socială și protecția copilului. Recent au reținut atenția guvernanților și a opiniei publice ”azilele groazei”, centre private care asigurau servicii sociale la cel mai slab nivel și în care nu au fost respectate drepturile beneficiarilor de servicii sociale, iar, în urma controalelor dispuse de la nivel central, s-a văzut calitatea net superioară a serviciilor sociale de îngrijire și asistență asigurate în centrele rezidențiale publice pentru beneficiarii de servicii sociale. În plus, DGASPC-urile au în structurile sale și asistenți maternali profesioniști, asistenți personali profesioniști, care asigură servicii sociale în propriile fam
  • ilii, iar în categoria de ”asistați” trebuie incluși și copiii și tinerii din plasament în familii de plasament, persoanele încadrate în grad de handicap și care beneficiază de prestații sociale și care accesează serviciile DGASPC-urilor pentru reînnoirea certificatelor de încadrare în grad de handicap, nu pot fi contorizate intervențiile privind victimele violenței, victimele traficului de persoane și multe alte servicii reglementate prin Legea asistenței sociale nr. 292/2011 actualizată și celelalte legi conexe.
  • Toate modificările privind restructurarea  autorităților publice locale va duce implicit la restructurarea/diminuarea numărului de posturi de asistenți personali ai persoanelor cu dizabilități ce va avea impact direct asupra acestor persoane vulnerabile care necesită îngrijire non-stop, iar în lipsa posturilor de asistent personal, vor crește cererile ca persoanele cu dizabilități să fie instituționalizate în centrele de îngrijire și recuperare, deși și aceste centre sunt pe cale de desființare.
  • Cu privire la pierderea personalității juridice a unităților mai mici de 50 de posturi aflate în subordinea autorităților publice județene sau locale (art. XX), există în fiecare județ unități de asistență medico-sociale, cu personalitate juridică, care, conform legislației în domeniu, nu pot avea mai mult de 50 de beneficiari, și implicit, numărul de posturi este mai mic de 50, există centre pentru servicii sociale acordate persoanelor vârstnice, care conform legislației trebuie să existe în subordinea autorității publice locale, toate aceste centre sociale rezidențiale destinate persoanelor aflate în situație de risc extrem, vor dispărea, practic se vor închide, pentru că nu există alternative pentru astfel de servicii sociale.
  • Toate controalele efectuate în regim ”heirupist” au lăsat în urmă multitudine de recomandări care implică fonduri bugetare care nu au fost prevăzute în bugetul instituțiilor pentru anul 2023, cum ar fi investiții în renovări, reabilitări, achiziții de mobilier nou, cazarmament, echipamente, unele fără a avea cadrul legal – supraveghere video, plase insecte, etc. și care au destabilizat bugetul instituțiilor de asistență socială – DGASPC, DAS, SPLAS, astfel că, la acest moment multe din aceste unități sunt în deficit bugetar, neavând acoperite cheltuielile de funcționare și cele de personal până la finalul anului 2023. Acest deficit bugetar va duce la scăderea calității serviciilor sociale acordate beneficiarilor din centrele rezidențiale și de recuperare, respectiv nerespectarea în totalitate a standardelor privind  condițiile de trai, alimentație, igienă, educație, stare de sănătate, servicii sociale.
  • Activitatea instituțiilor publice din domeniul asistenței sociale nu poate fi suprapusă celei din alte unități și instituții din sfera administrației publice, astfel că, modificarea Codului administrativ în mod abuziv prin ordonanță de urgență, fără o analiză concretă a situației din teren, o consultare a partenerilor sociali și fără a urma calea controlului legislativ parlamentar considerăm că va duce la sincope majore în serviciile oferite beneficiarilor de servicii sociale, ajungând până la punerea în situații de risc major a persoanelor aflate în pericol (copii victime ale abuzurilor, persoane victime ale violenței, victime ale traficului de persoane, victime ale drogurilor, persoane cu dizabilități aflate în pericol de pierdere a integrității corporale, etc).
  • Cât privește drepturile salariale acordate personalului din sectorul de activitate asistență socială, considerăm că 60% din personalul de îngrijire, asistenți maternali, asistenți personali sunt salarizați la nivelul salariului minim pe economie, având coeficienții de salarizare sub 1,08, asistența socială fiind permanent considerată o ”cenușăreasă” a sistemului bugetar, prin urmare NU vom accepta sub nici o formă o restrângere a unor drepturi pentru salariații din acest sistem.
  •             În acest context, Federația FNS PRO.ASIST a solicitat în regim de urgență o întâlnire pentru discutarea problemelor identificate în proiectului de ordonanță de urgență prin eliminarea prevederilor restrictive privind salariații și cheltuielile din sistemul public de asistență socială, în caz contrar, FNS PRO.ASIST va demara acțiuni și proteste ce vor culmina cu GREVA GENERALĂ.             
  • Biroul Executiv al FNS PRO.ASIST
  • n propriile familii, iar în categoria de ”asistați” trebuie incluși și copiii și tinerii din plasament în familii de plasament, persoanele încadrate în grad de handicap și care beneficiază de prestații sociale și care accesează serviciile DGASPC-urilor pentru reînnoirea certificatelor de încadrare în grad de handicap, nu pot fi contorizate intervențiile privind victimele violenței, victimele traficului de persoane și multe alte servicii reglementate prin Legea asistenței sociale nr. 292/2011 actualizată și celelalte legi conexe.
  • Toate modificările privind restructurarea  autorităților publice locale va duce implicit la restructurarea/diminuarea numărului de posturi de asistenți personali ai persoanelor cu dizabilități ce va avea impact direct asupra acestor persoane vulnerabile care necesită îngrijire non-stop, iar în lipsa posturilor de asistent personal, vor crește cererile ca persoanele cu dizabilități să fie instituționalizate în centrele de îngrijire și recuperare, deși și aceste centre sunt pe cale de desființare.
  • Cu privire la pierderea personalității juridice a unităților mai mici de 50 de posturi aflate în subordinea autorităților publice județene sau locale (art. XX), există în fiecare județ unități de asistență medico-sociale, cu personalitate juridică, care, conform legislației în domeniu, nu pot avea mai mult de 50 de beneficiari, și implicit, numărul de posturi este mai mic de 50, există centre pentru servicii sociale acordate persoanelor vârstnice, care conform legislației trebuie să existe în subordinea autorității publice locale, toate aceste centre sociale rezidențiale destinate persoanelor aflate în situație de risc extrem, vor dispărea, practic se vor închide, pentru că nu există alternative pentru astfel de servicii sociale.
  • Toate controalele efectuate în regim ”heirupist” au lăsat în urmă multitudine de recomandări care implică fonduri bugetare care nu au fost prevăzute în bugetul instituțiilor pentru anul 2023, cum ar fi investiții în renovări, reabilitări, achiziții de mobilier nou, cazarmament, echipamente, unele fără a avea cadrul legal – supraveghere video, plase insecte, etc. și care au destabilizat bugetul instituțiilor de asistență socială – DGASPC, DAS, SPLAS, astfel că, la acest moment multe din aceste unități sunt în deficit bugetar, neavând acoperite cheltuielile de funcționare și cele de personal până la finalul anului 2023. Acest deficit bugetar va duce la scăderea calității serviciilor sociale acordate beneficiarilor din centrele rezidențiale și de recuperare, respectiv nerespectarea în totalitate a standardelor privind  condițiile de trai, alimentație, igienă, educație, stare de sănătate, servicii sociale.
  • Activitatea instituțiilor publice din domeniul asistenței sociale nu poate fi suprapusă celei din alte unități și instituții din sfera administrației publice, astfel că, modificarea Codului administrativ în mod abuziv prin ordonanță de urgență, fără o analiză concretă a situației din teren, o consultare a partenerilor sociali și fără a urma calea controlului legislativ parlamentar considerăm că va duce la sincope majore în serviciile oferite beneficiarilor de servicii sociale, ajungând până la punerea în situații de risc major a persoanelor aflate în pericol (copii victime ale abuzurilor, persoane victime ale violenței, victime ale traficului de persoane, victime ale drogurilor, persoane cu dizabilități aflate în pericol de pierdere a integrității corporale, etc).
  • Cât privește drepturile salariale acordate personalului din sectorul de activitate asistență socială, considerăm că 60% din personalul de îngrijire, asistenți maternali, asistenți personali sunt salarizați la nivelul salariului minim pe economie, având coeficienții de salarizare sub 1,08, asistența socială fiind permanent considerată o ”cenușăreasă” a sistemului bugetar, prin urmare NU vom accepta sub nici o formă o restrângere a unor drepturi pentru salariații din acest sistem.
  •             În acest context, Federația FNS PRO.ASIST a solicitat în regim de urgență o întâlnire pentru discutarea problemelor identificate în proiectului de ordonanță de urgență prin eliminarea prevederilor restrictive privind salariații și cheltuielile din sistemul public de asistență socială, în caz contrar, FNS PRO.ASIST va demara acțiuni și proteste ce vor culmina cu GREVA GENERALĂ.             
  • Biroul Executiv al FNS PRO.ASIST
  • elul salariului minim pe economie, având coeficienții de salarizare sub 1,08, asistența socială fiind permanent considerată o ”cenușăreasă” a sistemului bugetar, prin urmare NU vom accepta sub nici o formă o restrângere a unor drepturi pentru salariații din acest sistem.

            În acest context, Federația FNS PRO.ASIST a solicitat în regim de urgență o întâlnire pentru discutarea problemelor identificate în proiectului de ordonanță de urgență prin eliminarea prevederilor restrictive privind salariații și cheltuielile din sistemul public de asistență socială, în caz contrar, FNS PRO.ASIST va demara acțiuni și proteste ce vor culmina cu GREVA GENERALĂ.             

Biroul Executiv al FNS PRO.ASIST

Tags: ASISTENȚI MATERNALIDGASPCFEDERAŢIA NAŢIONALĂ SINDICALĂ DIN ASISTENŢĂ SOCIALĂ ŞI PROTECŢIA COPILULUI FNS „PRO.ASIST”protecția copilului

Related Posts

Bărbat reținut de polițiști pentru încălcarea măsurilor dispuse prin ordinul de protecție provizoriu
Actualitate

Bărbat reținut de polițiști pentru încălcarea măsurilor dispuse prin ordinul de protecție provizoriu

27 octombrie 2025
Două cazuri de violență domestică, în mai puțin de 24 de ore. Poliția a deschis dosare penale
Actualitate

Bărbat de 57 de ani, reținut pentru infracțiuni rutiere. Conducea băut și fără permis de conducere

21 octombrie 2025
Inspectoratul de Poliție Județean Teleorman: modificarea programului de lucru
Actualitate

I.P.J. Teleorman a primit un e-mail de amenințare pe adresa oficială!

24 septembrie 2025
ISU Teleorman: Incendiu la o cultură de viță de vie, pe raza orașului Zimnicea. Au ars 80 de hectare de vie
Actualitate

ISU Teleorman: Incendiu la o cultură de viță de vie, pe raza orașului Zimnicea. Au ars 80 de hectare de vie

26 august 2025
Casa Națională de Sănătate: Modificări legislative
Actualitate

Casa Națională de Sănătate: Modificări legislative

19 august 2025
ANM: Cod portocaliu de caniculă, disconfort termic accentuat și noapte tropicală în Teleorman, Olt, Gorj şi Vâlcea
Actualitate

ANM: Cod portocaliu de caniculă, disconfort termic accentuat și noapte tropicală în Teleorman, Olt, Gorj şi Vâlcea

11 august 2025

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

POPULAR NEWS

Zilele Județului Teleorman: 10-14 mai

Zilele Județului Teleorman: 10-14 mai

10 mai 2025
CNAS: Unele bilete de trimitere, dar și alte documente medicale își pierd valabilitatea din 31 martie

CNAS: Unele bilete de trimitere, dar și alte documente medicale își pierd valabilitatea din 31 martie

22 martie 2022
Ștrandul Vedea din Alexandria se redeschide pe 1 iunie

Ștrandul Vedea din Alexandria se redeschide pe 1 iunie

31 mai 2022
Primăria Orașului Zimnicea

Primăria Orașului Zimnicea anunță finalizarea proiectului de reabilitare și modernizare a ambulatoriului din cadrul Spitalului Orășenesc

3 iunie 2025
A fost desemnată firma care va moderniza stația Roșiori Nord

A fost desemnată firma care va moderniza stația Roșiori Nord

26 mai 2025

EDITOR'S PICK

Eugen Pîrvulescu și Costel Barbu, cap de listă pentru alegerile parlamentare

16 octombrie 2020
DSVSA Teleorman a pierdut numărătoarea porcilor sacrificați din cauza pestei

DSVSA Teleorman a pierdut numărătoarea porcilor sacrificați din cauza pestei

20 august 2019
Fotbal feminin: CSM Alexandria a obținut o nouă victorie

Fotbal feminin: CSM Alexandria a obținut o nouă victorie

3 octombrie 2021
Sancțiuni contravenționale în valoare de peste 120.000 de lei au fost aplicate într-o singura zi, pentru nerespectarea ordonanțelor militare

Sancțiuni contravenționale în valoare de peste 120.000 de lei au fost aplicate într-o singura zi, pentru nerespectarea ordonanțelor militare

11 aprilie 2020

Despre

Descoperă cele mai relevante știri și povești locale din județul Teleorman. De la actualități și evenimente importante, până la reportaje de impact și analize detaliate, Cronica de Teleorman îți aduce o perspectivă autentică asupra vieții din această regiune.

Categorii

  • Actualitate
  • Administrație
  • Alegeri locale 2024
  • Alegeri parlamentare 2020
  • Alegeri parlamentare 2024
  • alegeri prezidențiale
  • alegeri prezidențiale 2025
  • Comunicate de presă
  • Cultură
  • Descoperă Teleormanul
  • Dezvăluiri
  • Educație
  • Interviu
  • Poiana lui Iocan
  • Politic
  • Publicitate
  • Reportaj
  • Sănătate
  • Social
  • Special
  • Video

Articole recente

  • Primăria Municipiului Alexandria investește în viitorul elevilor prin programul educativ și vocațional „Clubul Olimpicilor Alexandria – România Inteligentă”/Comunicat de presă
  • Un tânăr de 19 ani, reținut pentru amenințarea cu moartea. A fișat un cuțit, în timpul unui apel video
  • Bărbat reținut de polițiști pentru încălcarea măsurilor dispuse prin ordinul de protecție provizoriu
  • Bărbat de 57 de ani, reținut pentru infracțiuni rutiere. Conducea băut și fără permis de conducere
  • Contact
  • Despre Cookie-uri
  • Politica de confidențialitate

© 2025 Cronica de Teleorman

No Result
View All Result
  • Prima pagina
  • Actualitate
  • Social
  • Sănătate
  • Administrație
  • Politic
  • Educație
  • Comunicate de presă
  • Cultură
  • Publicitate

© 2025 Cronica de Teleorman

Acest site web folosește cookie-uri. Continuând să utilizați acest site, vă dați acordul pentru utilizarea cookie-urilor. Despre Cookies.