Teleormănenii au efectuat anul trecut peste 172.000 de apeluri la numărul de urgență 112. Dintre acestea, aproape 42% erau apeluri non-urgente, adică apeluri efectuate din greșeală, solicitări de informații, farse și un procent redus de apeluri injurioase, a anunțat vineri Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS).
„Dacă în anii 2004-2005, non-urgentele reprezentau peste 90% din totalul apelurilor, numărul acestora a scăzut anul trecut până la 40,73%. Astfel, datele ne demonstrează că, de la an la an, cetățenii sună tot mai responsabil la 112 și că, de cele mai multe ori, cer ajutorul agențiilor de intervenție atunci când au urgențe reale.”, precizează STS.
În anul 2021, operatorii STS 112 au preluat, în total 172.807 apeluri din județul Teleorman, dintre care 100.615 reprezentau urgențe reale. Cele mai multe apeluri au fost direcționate către Ambulanță, 49,39%, iar către Poliție 20,18%.

La Serviciul de urgență 112 s-au primit, în 2021, 23.039 de apeluri pe problematica noului coronavirus, la nivelul județului Teleorman. Cele mai multe apeluri COVID au fost preluate, în România, în luna octombrie – peste 247 de mii de solicitări la nivel național, având o medie de 8.000 de apeluri pe zi.
Persoanele cu deficiențe de auz și sau de vorbire pot solicita ajutor în situații de urgență printr-un serviciu dedicat, care le permite să relaționeze prin mesaje cu autoritățile. Serviciul se numește SMS 113, este gratuit și a fost implementat de Serviciul de Telecomunicații Speciale încă din anul 2015.
Pentru a beneficia de acest serviciu de mesagerie de urgență, este necesară înregistrarea persoanelor cu deficiențe de auz și sau de vorbire și a numerelor de telefon mobil pe care le utilizează în baza de date a Sistemului național unic pentru apeluri de urgență. Înregistrarea se realizează prin completarea unui formular online pe site-ul STS sau printr-o cerere scrisă adresată instituției.
Până în prezent în baza de date a serviciului SMS 113 au fost înregistrate aproape 2.500 de persoane, iar, anual, zeci de urgențe ale persoanelor din această categorie sunt preluate și se oferă sprijinul necesar de către autorități.